Afleveringen

Kees van Kooten

Via Zoom sprak ik Kees van Kooten over Jazz, Billy Collins, lepeldrummen, mentaal klaarkomen en Diana Charité kwam ook nog heel even langs.

Pieter van der Wielen

Als je ‘s nachts rond 00:00 uur wel eens in je auto zit, is de kans onmundig groot dat je Pieter van de Wielen aan het werk hoort. Lichtelijk zenuwachtig in de benen reisde ik af naar Het Interviewfenomeen in zijn woonplaats Leiden.

Nico Dijkshoorn

Anderhalf uur sprak ik met alleseter Nico Dijkshoorn over jazz en aanverwante zaken. Daarna werd ik door ‘Opa met z’n spulletjes’ ingewijd in de wondere wereld van de modulaire synthesizers.

Peter Kuipers Munneke

Per toeval ontdekte ik dat Peter Kuipers Munneke een giga jazzfan is. Hoogste tijd om te gaan praten met de met de weerman van het 8 uur Journaal. Op de redactie van het NOS Journaal. Waar anders?

Jesse Mahieu

Jesse Mahieu is oud-hockey-international en coach van Pinoké Heren 1, het AZ van de hockey eredivisie, zoals hij zelf vindt. We hadden het over héél véél dingen, waaronder de rol van vrouwen in het hockey en in de jazz. De jazz kan nogal wat opsteken van het hockey, maar het hockey kan ook weer veel leren van de jazz. Dat bleek wel uit het plan om Pinoké Heren 1 een hoofdklasse wedstrijd te laten spelen, terwijl Jesse Mahieu lekker in de kantine naar saxofonist Joe Henderson aan het luisteren is.

Jeroen Spitzenberger

In mijn schuur in Aartswoud kwamen we er eigenlijk achter dat acteren en jazz wel heel veel gemeen hebben, vroegen we ons af of Jeroen misschien wel de Martijn Vink van het toneelspelen is en bleek dat in Leiden het leukste theaterpubliek woont.

Wilfried de Jong

Alleskunner en allesdoener Wilfried de Jong vertelt over het trillende stukje perkament in de contrabas van zijn nieuwe boek, hoe er ooit een ponton met free jazz over de maas voer, waarom hij een haantje de voorste is maar toch ook weer niet, hoe tourwinnaar Frederico Bahamontes tegen zijn fiets praatte, hoe het is om een jazzconcours te verliezen, wat een geslachtloos basgeluid is en na afloop luisteren we naar Candy en Smells Like Teen Spirit.

Michel van Egmond

Vriend en bestsellerauteur Michel van Egmond doet een boekje open over zijn liefde voor jazz.

Podcasts

Drummer Joost Patocka gaat in gesprek met mensen die geen muzikant zijn, maar wel helemaal gek zijn van jazz. Vraagt ze waarom ze van jazz houden, waarom ze denken dat zoveel mensen een hekel aan jazz hebben en of er nog wat te leren valt van jazz.

Word vriend

De Stichting Jazzkerk Aartswoud ontvangt geen overheids-, provinciale- of gemeentelijke subsidies. We zijn geheel afhankelijk van inkomsten uit de kaartverkoop en van sponsors en partners. Wilt u blijven genieten van de concerten en festivals in de de Jazzkerk? Dan kunt u vriend worden van de Stichting Jazzkerk Aartswoud.

Sponsors en partners

Playlist

Playlist met stukken, namen en bands die in alle podcasts voorbij komen.